CMC Mercedes-Benz W 196 R #18, Juan Manuel Fangio, GP Frankreich/Reims 1954

0,00 EUR

incl. 19 % VAT excl. shipping costs

product description

A masterpiece of architecture model: CMC Mercedes-Benz W 196 R #18, Juan Manuel Fangio, GP Frankreich/Reims 1954

Technical data of the CMC model:
  1. Model car: Precision model hand-assembled
  2. Manufacturer: CMC GmbH, Classic Model Cars, Germany
  3. Scale: 1:18
  4. Item-No.: M-049
  5. Parts: more than 1100 single parts
  6. Limited Edition: 5,000 pcs
Model Details:
  • Hand-mounted, exact-detailed metal model of more than 1,100 individual parts
  • True-to-the-original reproduction of the inline engine mounted with 8 cylinders in a beveled position
  • Detailed cabelin and pipe installation
  • Precisely replicated tubular space-frame of metal
  • Wheels hand-spoked with filigrane wire and removable by unscrewing the central locking nuts
  • Elaborated cockpit with rextile covering of the seat and leather headrest
  • Exact-detailed replication of the inside drum-brakes
  • Authentic looks of the fuel- and oil-tanks
  • Realistic presentation of the front- and back wheel suspension systems with spring travel
Description of the original vehicle: Mit der Stromlinienkarosserie des W 196 überraschte Mercedes-Benz einmal mehr die gesamte Rennszene und bot mit diesem formvollendeten Blechkleid ein völlig neues Erscheinungsbild beim Wiedereinstieg in den Grand-Prix-Rennsport nach dem Krieg.
Beim Auftaktrennen 1954 um den Grossen Preis von Frankreich in Reims startete Mercedes mit drei Stromlinienwagen und landete auf Anhieb mit Fangio als Erstem und Karl Kling als Zweitem einen grandiosen Doppelsieg.
Fortan feierten die Mercedes-Stars mit Juan Manuel Fangio an der Spitze sowie Karl Kling und Stirling Moss sowohl mit der Stromlinienversion wie auch mit dem parallel dazu eingesetzten W 196 Monoposto mit freistehenden Rädern herausragende Erfolge.
Fangio konnte 1954 und 1955 auf dem W 196 seine zweite und dritte Weltmeisterschaft erringen.
Wie beim ersten Rennen in Reims konnte sich auch beim Abschlussrennen der Grand-Prix-Saison 1955 in Monza die Stromlinienversion unter J.M. Fangio nochmals in die Siegerliste eintragen.
Nach zwei Jahren war dies der letzte Einsatz des W 196. Mercedes zog sich anschliessend vom Formel 1-Rennsport wieder zurück.

Technical data of the original vehicle:
  1. 8-cylinder in-line-engine, in lengthwise 50° leant to the right side
  2. Fuel direct injection,controlled mechanical
  3. Maximum output: 290 hp at 8,500 rpm
  4. Bore / stroke: 76 / 68,8 mm
  5. Displacement: 2,496 ccm
  6. Top speed: up to 300 km/hr
  7. Track front: 1,330 mm
  8. Track rear: 1,348 (1,358) mm
  9. Wheel base: 2,350 mm
  10. Total length: 4,420 mm
More Mercedes-Benz from CMC Classic Model Cars